onsdag den 9. april 2008

Specialet overdøver kidsvolley

Øvøvøv, som I kan se her i bloggen er det ikke blevet til meget siden jul, hvor jeg sluttede min barsel og begyndte på mit speciale. Jeg håber at kunne være tilbage med flere betragtninger til kidsvolley-danmark, når slidet med specialet ophører. Men lige lidt siden sidst:

Vi har været til de sidste kidsvolleystævner i NVBK, og de er gået rigtig godt. Det er fedt at se ens spillers udvikling, men vi kunne godt bruge lidt mere opbagning fra flere klubber til stævnerne. Der er generelt for få som tager med til alle stævnerne. Level 2 reglen med point for baggerslag, når holdet er fuldtallig bør gøres permanent, hvis I sprøger mig. Det har klart øget spillernes lyst og vilje til at bruge slaget både i kamp og træning.

i Marts var jeg til efterskole NM i volleyball på Han Herreds Ungdomsskole. En skole som LKB Gistrup har samarbejdet med de sidste 2 sæsoner, så jeg kendte nogle af spillerne og lederen. Indtrykket fra denne dag er helt klart at efterskolevolley er et overset område indefor DVBF. Det er sgu her talenterne er! Bl.a. Han Herreds Hold bestod af ca 10 store drenge, som faktisk har lært at spille ene-hæver på efterskolen. Det er sgu fremtidens spillere. Det er synd det pt kun er få klubber som har opdaget dette område. Bedsted KFUM har optil flere talenter på denne konto. Bl.a Rasmus Martinussen, som spiller 1. division.

Ang. Bedsted KFUM, så vil jeg gerne lige gøre alt klart: Ja, Steffen har været til samtale på Skyum Idrætsefter, og ja, vi har været ude og kigge på hus i Bedsted. Men som det ser ud nu mangler Skyum ikke en lærer til boldsspilslinien, så vi flytter ikke til Thy i denne omgang. Nu er jeg begyndt at søge job i Aalborg og omegn.

Her til slut vil jeg gerne sige tillykke til Vester Hassing GF's HU15, som har vundet kredsmesterskabet efter en meget spændende sæson. Jeg håber at jeres dygtige teen1.du15'ere vil gøre jer kunsten efter næste sæson.

Ha det godt til vi ses igen!

Ingen kommentarer: